Thursday, January 9, 2014

Istorie, soare, balamuc si arabisme ep.1

Pentru ca pana pe 10 decembrie nu aveam niciun plan concret de sarbatori si pentru ca mi-am dorit intotdeauna sa trag piramidele de motz pe 11 am asteptat-o p-a mea, la metrou, cu cateva coli A4 in brate.
- Buburusa am doua vesti: una buna si-una proasta. Cu care vrei sa incep??
- Cu care vrei tu...
- O sa incep cu aia buna: mi-am cheltuit toti banii! (cu o zi in urma luasem leafa)
- Asta-i aia buna? Si-aia proasta?
- Aia proasta e ca o sa ti-i cheltui si p-ai tai :))
- Pai si pe ce i-ai cheltuit?
- Pe astea 4 coli de A4, i-am spus, punandu-i cele 4 hartii impaturite (in fapt biletele de avion cu Turkish-ul)
Se uita a mea prin ele si-mi spune ca nu intelege mare lucru(probabil isi aruncase ochii pe paragrafele in turca). Ii spun sa citeasca partea de engleza intrucat expresiile "ghiuruck ciacr" si "mustafa kebab genclerbirligi" nu-s la indemana oricui. Dupa lamuriri suplimentare despre unde, cand, cum si niste "ventuze" puse in vazul peronului de la Victoriei am facut si planul de bataie. Aveam biletele spre Egipt si 15% dintr-o cazare de 3 nopti in Cairo platite, restul fiind o necunoscuta. Cu ce-am citit, in ultimii 2 ani, de la oameni care au fost prin partile alea ne-am facut si-un itinerariu. Asa ca pe 26 decembrie ne-am teleportat la aeroport si pe 27 dimineata am ajuns in Cairo. Pentru ca platisem 3 nopti de cazare, transportul de la aeroport la hotel a fost inclus. Prima surpriza din Egipt: taximetristii care te agatau direct de la banda de recuperat bagaje sau direct inainte de controlul documentelor :)
Inainte de  a va spune pe unde am fost si ce-am vazut tre sa stiti raspunsul la cateva intrebari:

Cum sunt bastinasii?
Majoritatea sunt durdulii. Toti sunt in diverse nuante de negru, motiv pt care prezinta un ridicat grad de incredere. Cel putin pt mine. Absolut toti sunt croiti sa te arda la bani. Foarte putini stiu engleza.

Cum sunt preturile?
Majoritatea neafisate.  Alea afisate sunt in limba si cifrele lor arabesti Adica inutile pt restul.Ca marime sunt mici, chiar si pt buzunarele romanesti.
2 snorkeli de-ai lor(lira egipteana) = 1 leu de-al nostru
1$ = 7 snorkeli
1 euro = 9.5 snorkeli
1 litru de benzina = 2 snorkeli
1 pachet de tigari = 7 snorkeli
1 kg de portocale = 2-4 snorkeli
1 kg capsuni = 10 snorkeli
un delight fresh de portocale+banane+suc de trestie de zahar+fructe ciopartite = 3-5 snorkeli
O juma de pui fript cu legume, orez, paine si ceai 30-40 de snorkeli
intrarile la muzee = 40/80/100 de snorkeli
camera dubla la hostel cu baie in camera - 80-100 de snorkeli
berea (f rara) 8-10 snorkeli
autocar luxor-hurghada(300 km) = 40 de snorkeli
cuseta la tren cairo - luxor (500 de km) - 100 de dolari(pret pt turistii imbecili)
avion dus-intors cairo-luxor - 775 de snorkeli(de ce te-ai duce cu trenul 10-12 ore?!? la pret triplu?)

Cum se circula?
Imaginati-va o straduta, mai larga, din centru vechi intr-o seara de week-end. Acu inventati pe aceeasi straduta si 2 benzi pe care circula Damasuri, catari, scutere, sedanuri, biciclisti, autobuze, niste baieti care imping vreo liza goala/incarcata, niste unii cu gratare mobile pe care coc cartofi dulci/porumb.
Toata lumea e cu mana in claxon. N-ai claxon n-ai voie sa conduci chiar daca esti calare pe magar. Daca esti pe jos sau pe sus ai aceeasi viteza, motiv pt care am mers mai mult pe jos.

Cum sunt militienii?
Tupeisti. Pt ca dirijeaza balamucul explicat mai sus din mijlocul intersectiei. Cunoscatori de engleza - unii. Ailaltii experti la mima. Si unii si altii pot sparge 500 de boabe da floare si bostan/minut in timp ce vorbesc cu tine. Adica ai 1000 de sanse pe minut sa ti aterizeze o coaja de samanta daca esti prea aproape de el.

Cum sunt vanzatorii?
Cu un marketing foarte agresiv. Pretul ti-l face dupa slapi. Daca sunt slapi/imbracaminte de-a lor si vorbesti in limba lor pretul e n snorkeli. Daca esti imbracat altfel decat arabeste dar stii sa intrebi cat face pe limba lor pretul = 2 x n si esti suspectat de a fi turist. Daca esti turist, nu stii limba dar te tocmesti? pretul = 3 x n. Nici nu te tocmesti? 4,5,6 x n. Aici depinde de fata.

Cum sunt taximetristii?
Buni si rai. Aia din taxiurile albe sunt buni. Si unii si altii sunt prezenti in aeroport inainte de controlul documentelor! Daca fortau putin nota ei te dadeau jos din avion. Aia buni au ceasuri (manevrate) si te plimba pana te plictisesti ca tu oricum nu stii orasul. Astfel incat cursa de 20 de snorkeli face la final, pe ceas, 80. La final ti se permite sa te targuiesti cu ei despre cat sa te arda! Cu aia rai n-am socializat ca cine stie in ce desert ne trezeam fara negocieri. :)

Cum sunt militarii?
Omniprezenti si inarmati pana in dinti. Si-n fiecare grup e cel putin unul care stie engleza, orasul si e dispus sa te indrume.

Cum e apa calda la hostel?
Preponderent rece. Cateodata lipsa. Cand nu e nici rece nici lipsa e prezenta. Da' doar cand il auzi pe ala de sta la etajul de sub tine ca a oprit dusul. Atunci e de tine: dai drumu' acu ca ti-o fura altu'!

Cum e dusul?
E asa de misto ca in unele perioade apa curge doar la chiuveta.

Cum e curentul?
Ca la noi pe vremea lu' Ceasca. Foarte buna lanterna pe dinam primita cadou de sarbatori.

Cum sunt femeile?
Cercefarese(infasurate in cearceafuri)...Celelalte (carora li se vedea gura) o parte prezentau mustacioara de flacau.

No comments:

Post a Comment